Wręczanie prezentów biznesowych klientom, kontrahentom i pracownikom jest kluczową strategią zwiększania wydajności i rozwoju Twojej firmy.
W rzeczywistości firmy, które stosują zachęty niepieniężne dla klientów i pracowników, odnotowały wzrost rocznych obrotów o 9,6% i wzrost wydajności o + 14%.

Trzymaj się budżetu

Traktuj prezent biznesowy tak, jak każdą inną inwestycję. #biznes # prezent

Ustal budżet, aby zaplanować, na ile efektywnie możesz sobie pozwolić na prezenty swoim klientom. Większość firm tak naprawdę nie ma określonego budżetu i przez większość czasu nie jest w stanie zmierzyć zwrotu z inwestycji w postaci prezentów.
Ustalenie budżetu umożliwi Ci śledzenie wydatków i pokrycie przez cały rok okazji, na których możesz skoncentrować się na swoich prezentach.

Traktuj swój biznesowy prezent tak, jak każdą inną inwestycję.

Prezenty mają być wyrazem wdzięczności za osobiste relacje z klientami, klientami i pracownikami. Nie powinno to być dla wartości firmy, którą z Tobą robią.
Wysłanie prezentu, który jest zbyt drogi, może oznaczać, że próbujesz kupić firmę swojego klienta. W większości przypadków będziesz nachalny i zdesperowany, co będzie zupełnie odwrotnym efektem, jaki powinien mieć Twój prezent. W większości sytuacji zadaj sobie pytanie, czy to za dużo? Spróbuj znaleźć kompromis między wartością a użytecznością, a nie kosztem prezentu.
Staraj się okazać wdzięczność za osobistą relację. Jest cienka granica między podziękowaniem a łapówką, a niewłaściwy prezent w niewłaściwym momencie może spowodować niechcianą kontrolę.

Najlepsza rada, zastanów się, co naprawdę by odbiorca docenił, nie idź w za drogie, gdy coś prostszego się przyda. Sprawdź ich profile społecznościowe, aby zobaczyć ich hobby i zainteresowania, aby znaleźć idealny prezent dla nich.

opakowanie na prezent biznesowy

Daj coś pożytecznego

Podaruj prezent, który można wykorzystać na co dzień, rozwiązuje problem i ułatwia życie.
Najlepsze prezenty to te, które są używane na co dzień, ułatwiają życie i rozwiązują problem.
Jest rzeczą oczywistą, że Twój prezent ma wbudowaną użyteczność. Prezent, który można wykorzystać na co dzień, ma większą wartość niż jednorazowe przeżycie związane z kolacją.
To powiedziawszy, prezent, który trafia we wszystkie trzy miejsca, codzienne użytkowanie, ułatwia życie i rozwiązuje powszechny problem, zawsze przebije prezent, który nie ma bezpośredniego zastosowania dla obdarowanego.

Niech to będzie osobiste

Ludzie chcą robić interesy z firmami, którym ufają i którym na nich zależy.

Aby się wyróżnić, spróbuj osobiście podarować prezent, dołączając osobistą notatkę wyjaśniającą, dlaczego wybrałeś prezent i dlaczego uważasz, że będą go wdzięczni. To niesamowite, jak potężny może być taki prosty gest. Ludzie chcą robić interesy z firmami, którym ufają i którym na nich zależy. Szczególny wysiłek kładzie się na pokazanie, jak bardzo Ci zależy.
Nie lekceważ potęgi dodania tego szczególnego akcentu przez osobiste dostarczenie lub napisanie odręcznej notatki wyjaśniającej Twoje intencje.

Wybierz mądrze, bądź rozważny

Dowiedz się, jakie są preferencje klientów i pracowników, kiedy z nimi rozmawiasz.

Większość z nas otrzymała prezenty, które zostały, aby zebrać kurz. Nie pozwól, aby Twój był jednym z nich, wybieraj mądrze i bądź kreatywny przy wyborze kolejnego prezentu biznesowego.
Dowiedz się, jakie są preferencje klientów, klientów i pracowników, kiedy z nimi rozmawiasz. Zaloguj się do CRM swojej firmy lub zrób własne notatki ręcznie.
Odkryj ich zainteresowania i hobby, po prostu odwiedzając ich profile społecznościowe.
Jeśli chodzi o podarowanie czasu, czy to na zakończenie projektu, specjalne wydarzenie czy w ramach podziękowania, naprawdę pomoże wiedzieć, czy wolą podróżować nad sportem, technologią niż modą, czy czekoladą od sera.

Jeśli więc jako firma chcesz budować relacje między klientem a firmą, bądź kreatywny i rozważny. Pokaż, że ci zależy.

Dokonuj kreatywnych i przemyślanych wyborów. Aby szybko zorientować się, co może im się spodobać, zapytaj od niechcenia w rozmowach lub zajrzyj online na ich profile społecznościowe.

pudełka na prezenty korporacyjne

Czas, uczyń go wyjątkowym

Najlepszy prezent jest wtedy, gdy najmniej się go oczekuje.

Wiele firm decyduje się pod koniec roku na wręczenie najważniejszych prezentów klientom i pracownikom. Nie ma nic złego w tym podejściu, po prostu wszyscy, w tym konkurencja, robią to samo.
Lepszym podejściem jest dawanie prezentów wtedy, gdy klient najmniej się tego spodziewa. Wykorzystaj ważne okazje (na przykład zamknięcie transakcji, osiągnięcie ważnych kamieni milowych) w ciągu roku, aby wykorzystać je jako okazję do wręczenia prezentów.

Najlepszy prezent jest wtedy, gdy najmniej się go spodziewasz, upewnij się, że jest on przemyślany i odpowiedni na tę okazję.

Przed wręczeniem prezentów lepiej sprawdzić zasady dotyczące prezentów firm swoich klientów, aby upewnić się, że na nic nie nadepnę.
Pamiętaj o prawnych ograniczeniach dotyczących prezentów firmowych w Twojej branży lub branży Twojego klienta. Wiele rządów i dużych korporacji stosuje politykę unikania nieetycznego zachowania podczas wymiany prezentów. Obecnie bardzo ważne jest, aby firmy stosowały zasady dotyczące prezentów korporacyjnych, które dotyczą zarówno dawania, jak i otrzymywania.
Dawanie prezentów może być dopuszczalne we własnej firmie; Jednak przyjmowanie prezentów przez firmę przyjmującą mogłoby zostać odebrane jako nieodpowiednie z handlowego punktu widzenia. Niezależnie od tego, jak dobrze zaplanowane i niewinne prezenty korporacyjne zawsze mają na celu wywarcie jakiegoś pozytywnego wpływu – w przeciwnym razie po co to robić?
Ale to nie znaczy, że są łapówkami i pozostaje prostym i niedrogim sposobem budowania trwałych relacji z cenionymi klientami i pracownikami.

pudełko na prezent biznesowy

Wspaniały prezent biznesowy ma wszystkie te elementy, aby odnieść sukces. Pamiętaj, aby wykonać następujące czynności:

Określ jasny budżet
Wyślij właściwą wiadomość
Wybierz przydatny prezent biznesowy
Niech to będzie osobiste
Miej świetne wyczucie czasu
Nie łam żadnych praw

Wybierz, który prezent biznesowy będzie miał największy wpływ na Twój biznes?